21 Mei 2013

Aina Afnisa Ana hina dan caci Ikin


" Inilah peristiwa saat dicaci dan dihina oleh Aina Afnisa Ana.
Kononnya, nama je Ana. GEDIK!!! MENYAMPAH!!! "
Demi Allah!! Tiada niat pun nak tiru design blog Fara!! Blog Ikin langsung takde kena-mengena dengan persamaan blog Fara! Blog Ikin berbeza, tau!! Kenapa nak kutuk Ikin dan kenapa saje je timbulkan fitnah mengenai persamaan dan juga hampir atau lebih kurang sama antara blog Ikin dengan blog Fara. Selama ini, takde pun orang nak kata begitu. Betul, tak? Kenapa sejak kemunculan Aina, dia saje nak cari kefitnahan... Ikin marah sangat dan benci budak tu..hmm!!

Baca SHOUTBOX ini..

-----------------------------------------------------------------------------------------------
20 Mei 13, 08:17
Ana: cantik tapi tiru orang buat apa?aku bagi tau far yg kau tiru design blog dia!
20 Mei 13, 08:16
Ana: macam tak kretif langsung!
20 Mei 13, 08:16
Ana: asal dia tukar design,kau pon tukar nak sama ngan dia.kau tak boleh reka design sendiri ke?
20 Mei 13, 08:14
Ana: aku dah lama perhatikan blog kawan aku fara ngan kau

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dugaan Seorang Blogger dan Hidup Ikin 

Fara, Ikin nak ucapkan "Maafkan, Ikin kalau selama ini ada salah silap Ikin terhadap Fara dalam persahabatan.. Ikin tak pernah sakitkan hati seseorang apatah lagi caci dan hina orang lain. Demi Allah, sesungguhnya, saya tak pernah meniru hak orang lain lebih-lebih lagi meniru kesemuanya. Kenapa sampai begitu sekali atau memang jadi seorang blogger perlu dicaci dan dihina terlebih dahulu?

Fara..Fara jangan salah faham, ye? Ikin langsung tiada motif nak tiru blog Fara pun. Ikin cuma ubah-ubah mengikut idea Ikin je. Fara, blog Fara ada ikut style Ikin, kan? Macam pada bahagian border gadget tu dan.... Ikin malas nak taip panjang-panjang. *dalam mood kecewa

Kenapa dia nak caci Ikin? Korang tak perasan, ke.. yang blog saya ni kan tak sama langsung dengan blog Fara. Korang memang suka mencari kesalahan orang demi kepentingan orang lain. Apa yang sama sangat? Header Fara kan ada doodle.. Saya punya kan ada watak-watak animasi Boboiboy je. Bentuk tu dah lama Ikin edit. Tapi, Fara pun cantikkan blog dia.. Ikin tak kisah pun. Ikin dah lama letak video sebaliknya Fara pula letak GIF. Apa lagi yang sama sangat? Ikin sendiri tak faham dengan motif tipu muslihat manusia sekarang.

Border pada body blog Ikin pula.. Ikin masih dalam format blog biasa. Yang Fara punya.. border body blog dia ikut blogskin. Kalau dashed pada gadget pula, Ikin yang letak kod HTML dulu tu.. Shoutbox pula.. Ikin yang buat dulu shoutbox secara autohide dan terapung. Baru, Fara tukarkan shoutbox daripada di sidebar kepada terapung dan autohide. Ikin nak tegur je. Fara.. jangan terhiris pilu, ye? Kenapa ada je nak bangkit kefitnahan kepada Ikin?

Atau korang nak sebarkan fitnah secara tak logik? Beritahu lagilah!! Ikin tak suka kalau orang tu sekadar memfitnahkan Ikin tapi tak jelaskan apa yang dia maksudkan tu!!

"LAGIPUN IKIN LANGSUNG TIADA MOTIF NAK TIRU HAK ORANG LAIN!!!! KENAPA DENGAN SI AINA AFNISA ANA, HAH? FACEBOOK JE BERTEMAKAN ALIM-MUSLIMAH PADAHAL MULUT LASER DAN PENIMBUL FITNAH!! SUKA CARI PUBLISITI MURAHAN UNTUK PERKARA TAK LOGIK.. KEPADA FARA, IKIN MOHON JANGAN UNGKIT PERKARA INI. JANGAN SESEKALI MEMPERCAYAI KATA-KATA AINA TU DAN IKIN NI BUKAN COPYCATS TAU.. KALAU FARA TETAP TIDAK MEMPERCAYAI IKIN LAGI DAN TERIKUT-IKUT DENGAN HASUTAN AINA, IKIN REDHA TAPI SETIAP KESALAHAN YANG MENYEBABKAN TERPUTUSNYA HUBUNGAN SILATURAHIM ANTARA KITA DALAM PERSAHABATAN ADALAH SESEORANG YANG TIDAK LAGI YAKIN TERHADAP PERSAHABATANNYA DAN AKHIRNYA MENYEBABKAN MUSUH TANPA ALASAN MUNASABAH. IKIN PERCAYA FARA MASIH TIDAK KENAL IDENTITI SEBENAR IKIN WALAUPUN HANYA DI LAMAN BLOG.. FARA, IKIN TAK SEKEJAM YANG AINA KATAKAN. IKIN LEBIH SUKA MENDESIGN SENDIRI. WALAUPUN HARI INI ULANGTAHUN BLOG IKIN DAH CECAH USIA 1 TAHUN (21 MEI) TAPI IKIN TETAP TABAH DALAM BERBLOG. APAKAH PERASAAN FARA DAN AINA KALAU DICACI DAN DIHINA SEPERTI IKIN RASAKAN. IKIN MOHON PADA FARA. IKIN BUKANLAH MANUSIA YANG BERFIKIRAN PENDEK UNTUK MERAMPAS POPULARITI FARA. IKIN ADALAH MANUSIA YANG DIANUGERAHKAN UNTUK BERBUAT BAIK PADA ALLAH DI AKHIRAT NANTI. FARA.. IKIN TAK PERNAH MENGHARAPKAN SESUATU YANG BERHARGA KECUALI IKIN NAK AKAN PERSAHABATAN KITA TERUS KUKUH WALAUPUN BANYAK KEFITNAHAN YANG MELANDA DEMI MERUNTUHKAN SILATURAHIM SESAMA KITA KERANA MEREKA TIDAK SUKA KITA BERKAWAN RAPAT. APAKAH MEREKA CEMBURU SAMPAI BERBUAT DEMIKIAN? SEKIAN..ASSALAMUALAIKUM.."

- Fara.. Ikin nak berundur untuk mencari hidayah Allah supaya lesapkan Aina Afnisa Ana daripada peristiwa hidup Ikin. Dia dah sakitkan hati Ikin. Fara tak pernah rasa lagi apabila dihina oleh orang lain. Malahan, Fara selalu disayangi oleh kawan rapat. Tetapi, Allah dan ibubapa Ikin sentiasa sayangkan Ikin, sebab itu.. apa yang Ikin minta sesuatu pada Allah. Pasti akan termakbul..dan juga sentiasa memberi dugaan paling teristimewa untuk Ikin..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...