24 Mei 2013

11 Things About Me



"Now, Boboiboy & Fang are befriend"


Few Rules To Be Followed 

 Post This Rules
 Write 11 Things About Yourself
 Answer the question the tagger set to you
 Create 11 new question for those you want to tag
 Choose 11 bloggers to be tagged and link them to the post
 You not allowed to tag back .


Extra Rule (Agree/Disagree)

 Follow me | HERE


11 Things About Myself 


"My Favourite Characters"

 Peminat tegar animasi Boboiboy dan minat juga pada Kagamine Rin & Kagamine Len
    (Vocaloid) sejak mendengar lagu Re-Birthday di blog Kak Fiqah.
 Minat sangat dengan barangan Boboiboy dan Sasha
 Suka berimaginasi dan melukis kartun
 Tak suka bergaya dan make up sebab ia sesuatu yang sangat merimaskan bagi Ikin
 Pandai mendesign terutamanya bahagian Photoshop
 Suka berblogging, melukis, menulis dan menaip novel
 Benci K-Pop, Gangnam, artis barat dan bukan asal beragama Islam *nyampah..
 Rimas dan tak suka duduk di asrama walaupun dah sekolah menengah
 Suka makan "Ikan Patin Masak Gulai Tempoyak" *fanatik sangat!
 Malas nak cas bateri henpon bila dah habis guna
 Sentiasa jaga adab dan akhlak mulia walaupun Ikin ni gadis yang simple

Actually berlambak lagi mengenai diri saya. Heheh..


Comel Eh, Kak Yura ada buat soalan jugalah. Ikin pun joinlah. Hahahaha..
-----------------------------------------------------------------------------------------------

 Andai Rasulullah s.a.w ada di hadapan awak ,apa yang awak nak kata kepada baginda?
- "Izinkan aku untuk melihat wajahmu, wahai Rasulullah. Izinkan aku untuk mempelajari banyak sunnah untuk kesenangan umatmu pada di dunia ini. Izinkan aku untuk contohi akhlakmu walaupun sukar untuk mengikut jejak langkahmu. Aku hanya ingin jadi umatmu yang paling terbaik dan mulia di sisi agama Islam" T_T

 Apa anime atau kartun pertama awak semasa kecil ?
- Anime? Saya tak berapa minat sangat anime-anime ni . Waktu kecil dulu, saya ni jenis hyper dan tak endahkan kartun untuk dijadikan sebagai tontonan. Jadi, Ikin mula tonton kartun sejak usia 5 hingga 7 tahun, Ikin suka tonton kartun "Pocoyo" yang comel-comel tu. Ingat, tak? *Lepas usia dah cecah 12 tahun, Ikin mula minat pada Boboiboy. Minat sangat-sangat (fanatik)!! 030

 Suka makan belacan tak ?
- Belacan? Wakakaka.. tak suka langsung. Ikin cuma minat tempoyak je. >3<

 Apa tragedi yang berlaku ke atas diri awak yg sampai sekarang awak tak boleh lupakannya?
- Ada, ke? Jap..ye (fikir). Ada! Dulu, dia ni cuma rakan baik Ikin je (bdk laki 1). Tapi, bila dapat tahu yang dia ni macam minat kat Ikin sebab ada lagi satu rakan baik Ikin (bdk laki 2) dia rampas pen Ikin. Ikin ni kejarlah sebab nak rampas balik pen tu. Bila Ikin terpandang lirikan mata rakan baik Ikin (bdk laki 1), dia seolah-olah cemburu. Sehingga darjah 6, dia masih berkawan dengan Ikin tapi dia dah macam kawan rapat dan suka sangat sakat dan kenakan Ikin. Tapi, sekarang.. kita dah berpisah. Adakah dia ingat akan persahabatan antara saya dan dia? Adakah dia betul-betul ada menyimpan sesuatu perasaan misteri selama Ikin berkawan dengan dia (bdk laki 1), itu Ikin tak pasti.. follow

 Awak paling geli dengan apa?
- Benda paling keji dan menjijikan yang boleh membuatkan meremang bulu roma Ikin menaik. Eeeeiii.. -o-

 Awak ada tak menghidap sebarang penyakit ?
- Ada. Penyakit ni lah paling misteri dalam hidup Ikin. Penyakit tu macam ni..seluruh badan Ikin rasa sakit sangat-sangat bila nak bangun dan tegakkan badan. Seolah-olah, tulang badan Ikin jadi keras sampai tak boleh bangkit walapun hanya mengangkat kepala sahaja. Takde selera nak makan *tapi dipaksa makan untuk sembuh. Lepas itu, tak boleh mandi cuma lap-lap badan je selagi penyakit misteri tu tak sembuh. Ikin tahu penyakit itulah merupakan anugerah dan kurniaan Allah berikan pada Ikin. Tetapi, Ikin tetap berdoa supaya sembuhkan penyakit itu dengan izin-Nya untuk meneruskan ibadah terhadapnya. Alhamdullillah, Allah telah sembuhkan dan sepantas kilas Ikin terasa terlepas dari beban yang merana. Jika benarlah itu adalah dugaan untuk Ikin. Ikin redha. Ikin nak Allah je sembuhkan Ikin. Sampai sekarang, Ikin tak tahu apa nama penyakit tu dan puncanya tersebut.u~u

- Penyakit paling kekal pada diri Ikin sekarang ialah hidung berdarah. "It's normal disease to me..". Ikin mengalami penyakit ni sejak kecil lagi tapi tak pasti lah bila mula kena. Bukan sejak lahir, ye.. Sebab itu, Ikin lebih kepada duduk rumah. Sebabnya (1) Ikin akan dapat penyakit sampingan iaitu hidung berdarah dan (2) Ikin tak berapa suka dengan bersosial macam jalan-jalan, lepak-lepak dan pergi keluar secara bebas tanpa tuju hala yang sebenar. Perkara ni paling merimaskan bagi Ikin dalam dunia. Kecuali lah nak santai ke nak beli barang, ke.. kan? ^0^"

 Awak rasa apa kelebihan yang selalu ada pada orang gemuk ?
- Gemuk ? Kelebihan yang Ikin suka anggap orang sebegitu sebagai seorang yang peramah dan senyumannya lebih tembam ala-ala manja gitu..~ :)

 Awak rasa Malaysia sepatutnya contohi negara apa ?
- Contohilah Mekah (wajib dicontohi) dan negara sendiri (Malaysia). Kenapa perlu contohi negara orang lain, sedangkan negara sendiri boleh meningkatkan perpaduan dan saling beramah mesra sesama bangsa? Mekah wajib dicontohi. Tengoklah, negara mereka, aman dan damai je.. dari segi pergaulan sesama mereka takde pun pergaduhan atau permusuhan. Mereka lebih pentingkan maruah kaum Hawa dan undang-undang ketat sebab tu kat Mekah takde kes pencurian atau pembunuhan. Ibarat "berani buat, terima padah", kan? >_o

 Apa keburukan k-pop ?
- Gedik! Gila buat pembedahan plastik. Selalu sangat baca dalam surat akhbar. Kalau muka tu dianugerahkan muka tidak comel, terima jelah hakikatnya! Tak payahlah nak ubah muka tu jadi superb cute pulak! Lagi satu, diaorang ni macam gay (lelaki) tau, jelas wajah kehodohan bila buat muka perempuan dari segi fesyen, pengayaan rambut dan pakaian padahal dia sendiri lelaki. Tak percaya..perhati betul-betul pada mana-mana artis K-Pop. Betul, tak? marah

 Pernah tak sakit hati dengan seorang blogger ?
- Wakakakaka. Saya tak suka sakitkan hati oranglah. Yang pasti, saya pernah disakiti oleh 3 orang yang tidak diketahui identitinya. >_~

*Berlaku atas salah faham dengan saya dan melepaskan geram pada mangsa utama saya iaitu SHOUTBOX kesayangan saya.

 Suka berangan dalam bilik air tak?
- Suka? Tak lah. Dulu je pernah.. Sekarang ni, berkhayal macam tengah mandi hujan lebat mencurah-curah kadang-kadang siap buat drama dalam bilik air masa mandi tu. Wakakaka..=v=

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ok.. jadi soalan daripada Ikin ialah... OAO

Soalan 

1. Andai awak ditakdirkan untuk bertemu dengan Rasulullah S.A.W. Apakah perasaan awak masa tu?
2. Awak pernah mengalami sindrom atau penyakit misteri, tak?
3. Pernah tak dihina atau maki-hamun dengan sesiapa ataupun seorang blogger?
4. Siapa yang awak sayang sangat-sangat?
5. Kalau awak dapat tiket perlancongan percuma, awak akan pergi melancong ke mana?
6. Andai ada seseorang sedang meminati awak, apa awak akan lakukan?
7. Awak suka shopping atau jalan-jalan?
8. Apa awak akan lakukan sekiranya ada seseorang tumpahkan minuman pada baju kesayangan awak?
9. Dulu, pernah tak diejek atau disakat oleh seseorang masa sekolah rendah dan sekolah menengah?
10. Awak cerewet tak semasa memilih barang?
11. Awak paling suka bidang apa dan nak sambung belajar di mana? *ceritalah sikit..


Tag-tag 


 Nak join jawab soalan juga? Jomlah!! Ikin sentiasa tunggu! =v=

5 ulasan:

Ismah Atikah berkata...

Thank you tag :D

munirah :) berkata...

thanks tag. dah lama buat benda ni :p

siti suraya berkata...

Awak pengguna blogskin ke? Kalau ye, saya minat lah shoutbox macam dekat blog awak ni. Tapi tak reti nak buat (T.T)

IkinAsyiqin (BoboiboyFang Fan) berkata...

Dengan rela hati, saya bukan guna blogskin tapi template designer. Nak shoutbox macam Ikin, ke? Boleh.. *menghulurkan tangan* ^0^ Ikin sentiasa membantu sesiapa yang memang betul-betul perlukan bantuan Ikin. ;)

Yuyu Iman berkata...

assalam..saya ad 1 cerit yg mmg menarik ...tp sy nak lakar novel xpandai ..sy blh jamin cite dye best ...tp xpandai nk karang ...dah lame sy berangan nk bt novel pasal cite ni ...sejak kcil lg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...