25 November 2013

Soalan Cepumas Daripada Adik AnaMyHusna

Bismillahirrahmannirahim dan Assalamualaikum!

Hari ni saya nak jawab soalan cepumas daripada adik AnaMyHusna. Cewahh... sudah kali kedua saya jawab soalan ni. Saya suka soalan cepumas ni. Terima kasih, adik AnaMyHusna sebab tagkan saya untuk menjawab soalan ni!

Follow This Rules

 Post This Rules
 Write 11 Things About Yourself
 Answer the question the tagger set to you
 Creat the new 5-10 questions for those u want to tag
 Choose 3 bloggers u want to tag and link them to the post

11 Things About Myself

1. Peminat tegar animasi BoBoiBoy forever. Huahaha!!
2. Suka berbahas dan berdebat dengan fakta dan gosip palsu
3. Seorang bakal novelis. InsyaAllah..
4. Suka menaip manuskrip / novel
5. Tak suka artis Korea / Jepun
6. Fobia pada perubatan (bukan rawatan) terutamanya suntikan, hospital dan klinik
7. Mudah terdengar dan terlihat gangguan syaitan pada tertentu waktu
8. Cerewet dan memilih dalam pemilihan barangan. Nak barangan original dan tahan lama je.
9. Gila gadget dan barangan elektronik seperti henpon, laptop, tablet.. bla, bla, bla
10. Over-crazy dengan warna merah jambu dan ungu dengan gabungan warna putih
11. TAK BERAPA MINAT dalam melayari dunia laman sosial yang top iaitu Facebook

Soalan Cepumas

1. Suka shopping? Di mana selalu menjadi pilihan?
Jawapan : Shopping? Suka! Tapi shopping jenis lainlah. Shopping buku (novel, komik dan majalah) dan barangan BoBoiBoy! Yeah!! Itu yang saya suka. Tempatnya ialah di serata tempat iaitu di kedai buku dan jugak pasaraya yang menjual Barangan Orginal BoBoiBoy

2. Pernah ke luar negara? Di mana?
Jawapan : Serius tak pernah dalam hidup saya. Tapi, teringin jugak! Nak pergi ke Mekah. InsyaAllah..

3. Pernah singgah atau baca blog Ana?
Jawapan : Pernah! Siap follow lagi.. Blog Ana kelabu asap gitu.. Sedap mata memandang.

4. Pernah jumpa nickname Ana kat mana-ii? (AnaMyhusna)
Jawapan : Ada rasanya kot? Ke... kat OnlineShop tu?

5. Suka masuk dapur? (I mean memasak?)
Jawapan : Suka! Ada macam-macam alatan dapur dikatakan. Saya masak waktu malam je. Cuma pagi dan tengahari je bantu-bantu ibu saya memasak. Heheh. Janji keluarga dapat makan dengan selera. Aamiin..

6. Suka budak-ii?
Jawapan : Budak-budak? Ha! Saya memang gila suka layan budak-budak ni. Sebab kebanyakkanya, saudara-saudara saya masih lagi usia budak-budak. Adik saya pulak baru berumur 5 tahun. Memang jenis layan budak-budaklah. Heheh..

7. Kalau korang diberi peluang untuk memilih sama ada rumah banglo dan kondominium, mana korang nak?
Jawapan : Rumah banglo lah. Sebab ruangan dan luas rumah tu.. Perghh! Memang luas dan macam-macam boleh didekorasi dan dihiaskan. Kondominium tak berapa sangat! Sebab gayattttt....

8. Single or taken?
Jawapan :  Just taken by Allah SWT (semua orang dicintai oleh Allah SWT, kan?). Okay, okay.. jujur jelah Ikin. Nak bohong bagainya.. Salasilah : single - taken - single back! Laki tu jenis tak penyabar, suka cari pasal. Eleh... lepas tu pulak nak buat saya sakit hati. Tapi saya tak pernah kata ada boyfriend (teman lelaki).. saya kata boy friend (kawan lelaki)

9. Haiwan apa yang korang suka? Atau tak suka langsung?
Jawapan : Sugar Glider! Sebab comel sangatttttt...!

10. Pernah tengok Drama Korea? Drama apa korang pernah tengok?
Jawapan : Tak pernah dalam hidup! Sebab saya tak suka artis Korea apatah lagi tengok drama Korea.

p/s : Maka TAMAT lah sesi soalan cepumas ini. Dijawab oleh Ikin Asyiqin secara rasmi.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...