29 September 2013

Inilah kisah Ikin..!


- Follow me if you wanna know it! -


It's me, guys!! I'm Ikin and just Allah's servant..~
Hai, semua.. Ahlan Wa` Sahlan to my entry. Apa khabar? Hari ni, Ikin nak ulas tentang kisah Ikin. Ala, korang pun ceritakan juga pada kisah korang tu. Kitakan geng, yeah!! Saya memperkenalkan diri saya sebagai Amirah Asyiqin binti Aminuddin dan lebih mesra disapa Ikin (media sosial) / Mira (nama panggilan). Saya baru 14 tahun dan masih menuntut ilmu. Jangan merendah-rendahkan martabat perempuan, ye.. hahaha! Ikin adalah anak ketiga daripada empat adik-beradik yang jenis suka berperang. Yeahh!!!!~ Ikin berasal daripada keturunan darah bercampur iaitu Melayu-Jawa. Yang peliknya, Ikin ni ada darah campuran Jawa tapi boleh berinteraksi dalam Bahasa Indon.. bahasa Jawa tak boleh.

Ikin merupakan peminat fanatik animasi Boboiboy. Yeah!!~ Kalau boleh, hari-hari nak tengok ulangan semua episod musim 2. Tapi, takde mood..~ Sekarang, Ikin busy sebab nak siapkan manuskrip. Nak hantar ke syarikat itulah.. inilah. Heh..~ Baru 28 m/s . Tak sempat nak siapkan, lagipun saya masih sekolah bukannya tengah bekerja, kan? Apa sebab tiba-tiba nak buat manuskrip ni? Apa ke wayar otak saya terputus, ye? Takdelah, cuma Ikin memang betul-betul memerlukan duit.. Yelah kan, siapa yang tak rasa terbeban bila asyik guna duit ibubapa je.


- Attack On Titan (Shingenki No Kyojin) Episodes, meh! -

Nak beli itulah, inilah.. Semua itu kena ada usaha dan jangan hadirkan kegagalan dalam diri korang selagi tak buat sehabis baik. Kalau dah berusaha tapi masih takde peluang, maka bertawakal pada Maha Esa, ok? Ikin sekarang makin bergiat dalam laman media sosial Twitter pula. Tapi, Ikin minta tolong sikit boleh? Tengok kan NAVIGATION yang ada nombor-nombor tu. Klik nombor 5 dan klik iklan-iklan ChurpChurp Ikin, ok? Nanti mention pada Ikin kat kotak komen, ye? Thanks.. Hah! Ikin ni juga meminati Attack On Titan, tau! #Shingenki No Kyojin dan Vocaloid (Kagamine Twins). Saya ni gadis simple dan hamba Allah yang biasa. Takde apa-apa yang terlalu istimewa pada diri saya.


- I'm KitKat and Ribena's Lover

Ikin lupa nak beritahu pada korang, saya dilahirkan sebagai hamba Allah pada 13 April ( kembar Fang ) ataupun 26 Zulhijjah 1419H (kalendar Islam). Sedihnya bila baca sifat-sifat saya mengikut kalendar Islam. Tapi, saya bersyukur sebab saya mudah menyesal. Bukan yang jenis keras kepala. Saya tahu saya ni jenis yang manusia biasa dan insan yang lemah pada kekuasaan-Nya.

 Bulan April 

 Sangat aktif dan dinamik. ( Aktif dalam dunia laman media sosial )
 Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal. ( Tepat lagikan benar! )
 Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
 Punya daya mental yang sangat kuat.
 Suka diberi perhatian.
 Sangat diplomatik / pandai memujuk. ( Mestilah.. )
 Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
 Sangat berani dan tiada perasaan takut.
 Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah. ( Semua ni memang ada dalam diri saya. Sangat kena..~ )
 Emosi cepat terusik. ( ALAMAK! Saya lah tu.. )
 Cuba kawal perasaan.
 Kecenderungan bersifat pendendam. ( Ye ke? )
 Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan. ( Hehe -,- saya akui.. )
 Kuat daya ingatan. ( Perkara tertentu je yang boleh ingat.. )
 Gerak hati yang sangat kuat.
 Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain. ( Memang pun..! )
 Berpenyakit disekitar kepala dan dada. ( NO COMMENT! )
 Sangat cemburu dan terlalu cemburu ( Oh, yeah! That's true.. tapi takdelah over sangat, okay~ )

Klik DI SINI untuk ketahui sifat-sifat korang mengikut bulan kelahiran.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...