9 April 2013

Keistimewaan Blog Ikin!


    
MY OC : ELYSSA CAHAYA (CAHAYA)

Sinopsis

CAHAYA TELAH DATANG KE DUNIA FANTASI (DUNIA MELUKIS) UNTUK MENCARI ADIK BONGSU LELAKINYA, ARIS AZHAR. DIA TERPAKSA MEMAKAI HEADPHONE UNTUK MENCARI LOKASI KEHILANGAN ADIKNYA. TETAPI, DISEBALIK HEADPHONE CAHAYA, DIA BOLEH MENDENGAR LAGU KEGEMARANNYA. LAGU KESUKAAN CAHAYA IALAH "TERIMA KASIH". PAKAIANNYA YANG SERBA LENGKAP TELAH DIHIASKAN DENGAN CORAK JALUR PADA PAKAIAN. CAHAYA GEMAR MEMAKAI TUDUNG LILIT. DAPATKAH CAHAYA MENEMUI ARIS AZHAR (ADIK CAHAYA) ? BAGAIMANA MEREKA TERPISAH?
Apa keistimewaan blog Ikin, ye? Jom kita ketahui. Blog Ikin mempunyai pelbagai sumber info berkaitan animasi Boboiboy dan info juga hak milik Animonsta Studios yang telah disahkan oleh En.Nizam Razak. Blog Ikin juga memiliki mini music player yang terletak di bahagian page tertentu sahaja.

Mini Music Player 

  TERIMA KASIH (IAMNEETA BAND) | KLIK DI SINI
  SAHABAT (NAJWA LATIF) | KLIK DI SINI
  TERIMA KASIH, CIKGU (ASYIELA PUTRI FT NAJWA LATIF) | KLIK DI SINI

Blog Ikin hanya bertemakan animasi Boboiboy dan warna merah jambu sahaja. Saiz blog ini bertemakan ala-ala blogskin. Padat dengan sumber info disediakan. Tiada copy dan paste dari mana-mana laman web kecuali daripada Facebook Fanpage Boboiboy.  Maklumat dikongsi sudah diisikan dalam HTML/JavaScript yang berjudul "Diari Hak Milik". Bakal update info bahagian "Komik Mini Boboiboy".  Blog Ikin juga terdapat halaman blog yang menyimpan foto berformat gif daripada laman web Glitter-Graphics. Selain itu, blog Ikin telah menyenaraikan kesemua karakter-karakter dalam animasi Boboiboy. Exchange Banner dan Link kini dibuka. Kini, blog Ikin juga telah mendaftar sebagai ahli Ask.fm dan boleh ketahui biodata Ikin melalui sidebar blog Ikin yang berjudul "Tok Aba Kokotiam".

Banyak perubahan yang berlaku pada blog Ikin antaranya tema warna. Dahulunya, Ikin memilih warna kelabu tetapi peranan warna kelabu memberi maksud tidak ceria dan sunyi kerana ia hampir menyerupai hitam. Kini kembali ceria dan tampak feminin dengan tona warna merah jambu . Pertukaran widget yang kepelbagaian memberi keimpakan kreatif yang maksimun! Setakat ini, tempahan tidak dibuka kerana ia terpaksa disekat buat sementara waktu. Blog yang ditempah oleh FaraAishah (rakan sekelas Ikin) masih dalam proses. Ia memerlukan proses dalam lingkungan 1-3 jam.

Kemungkinan akan disiapkan pada hari cuti (InsyaAllah). Ikin tidak terlepas pandang sekiranya tersilap taip. Masih dalam membuat tutorial dan cerita-cerita yang menarik. Jangan risau.. di sini adalah tempat lokasi berblogwalking yang original tanpa sebarang tiruan. Selesa memandang. Sekiranya ada kesilapan terjadi. Contact Ikin di Facebook Fanpage Ikin, ok?

Keistimewaan Halaman Blog Ikin! 
BACA! Sila klik pada halaman yang saya senarai di bawah..
 LIHAT PADA SENARAI DIARI OREN-UNGU DI SIDEBAR IKIN

2 ulasan:

Vanila98 berkata...

Comelnya Cahayaaaa! :D :D :D Yeah~ Ada geng! OC kita pakai headphone XD nanti satu hari nak try lukis dia boleh? XD

Rara Ariiqin berkata...

@Fi Halilintar: Boleh!!! >.< Mesti lagi comel Fiqah lukis OC Ikin. Hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...